fredag 6 november 2009

freeeeedags myyyyyys!

Jag har åstakommit några monster.. Jag fick bra gensvar från min dotter.. så nu har vi målat massa moooonster.. VI har snålshoppat .. glömde plånboken hemma, som om det skulle göra någon skillnad då jag ändå glömt att aktivera mina kort.. båda har lägligt gått ut och jag har som sagt inte fixat till dom nya som jag fått tillskickat mig!! MEn med 235.50 på fickan och en ganska så exlusiv middagsplan så kände jag mig rätt nervig när jag stegade fram mot kassan..
I krogen, en fläskfilé, en 1,5 liters coca cola, en 0,5 liter fanta, en gigantisk(!!) fredagsmys godispåse, två bacon föfpackningar en mjölk och en påse potatis.. en tuschpennsförpackning till lyrisk dotter.. så det kändes minst sagt oooosäkert om det skulle gå vägen! 149.50 klarade vi oss undan med!! OH..

Tur att det var en mindre cool kille som trängdes och "skröt" framme vid kassan när jag kom för att betala.. så jag fick mig en ursäkt att stanna upp och kontrollräkna korginnehållet!! Ett ex med "idiotstatus" i mina ögon!! MEn tack vare yrvädrig dotter slapp jag konfront med karl!

Väl hemma har vi alltså målat tusch monster, JAG har lagat en kantarell och vitlöks fylld fläskfilé med tillhörande potatiskaka alá mitt eget för kvällen påhittat recept!!
5 mellan potatisar, en halv dl creme f. ett ägg, en halv dl vetemjöl... vitlökssalt, peppar och en massa kärlek!! Fläskfilén delades nästintill och kantarellerna och dom stekta vitlöksklyftorna rullades in och köttet bryntes och släpades därefter in i ugnen.. L toppade det hela med en senaps och vitlökssås av spadet som blev efter ugnsbakningen av köttet! Till maten avnjöts en kall coca cola och en hel del tjat på dotter som har en helt annan uppfattning om vad man använder stol, placering av rumpa och utnyttjande av mun!! (som vanligt dvs ;)

Jag blev ombedd att visa några alster..

Thealies och mina mooonster... Oooowwaaaahhoo!!

Porträtt av T när jag var mamma ledig..

Ja som ni ser är det en utveckling.. haha.. det var längesedan jag höll penseln med stadig hand!
Dags att återuppta min skapar ådra!

Nu ni.. Idol och KAaaaaaarra!!

Trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. ja inte hade du en 2:a i bild som jag hade iallafall. såå fint min vän. kram

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!
    Vad kul att du hittade till mig :)
    Tack för kommentaren!
    Du e ju en riktig konstnär..!
    Jag har nog inte ritat eller målat 'på riktigt' sen bilden på skolan... dumt kanske.. Har en del alster kvar uppe på vinden :P

    Riktigt mysig blogg, blev kvar här ett bra tag :P Känner igen pms-besvären :S

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera