måndag 9 november 2009

Snart JHUL..

JHULEN.. nu är det nääära, snart ska här pyntas, orken ska vara irriterande överladdad likt ett 200 woltsbatteri och gardiner ska hängas, ljusstakar och julstjärnor ska fram! Blir trött och lite sliten bara jag tänker på det.. samtidigt som jag längtar i massor.. Andra julen i huset, fjärde julen med vår dotter, förmodligen sista julen utan utomhusbelysning!
I vår familj eller familjen på L´s sida har en nystartad tradition. En underbat underhållande tradition som går ut på att man ska inhandla en julklapp på en specifik bokstav och sen är det redan lottat vem man ska ge denna julklapp till... Kan bli hur kul och tokigt som helst men det kan även bli jätte passande som i fjol när L´s morbror tänkt till.. kanske att det var med liiiiiiiiiiiite hjälp från min svärmor... Bokstaven var O.. helt hopplös bokstav och i år får inte OOOOLivia välja ;) Han hade ialla fall köpt... återigen kanske med liiiiiiiite hjälp av sin syster.. ett oljefärgskit! I år har vi kommit på att vi ska ha bokstaven M... SÅ nu till det roliga, att välja ut någon spektakulär julklapp.. undrar just till vem, det återstår att dra lott om.. tror att vi ska göra det i helgen..
Någon fick olja(motorolja) och någon fick omaka paret strumpor.. hehe gäller att vara fyndig ;)
Det är i alla fall en kanon grej för att inte bara byta pengar med alla utan det blir en roliggrej och man behöver inte lägga ner massa tid och pengar på ALLA utan bara på den som man fått på sin lott! Självklart spenderas det pengar på barnen och ja det är väl så det ska vara på jul. De har dock en tendens att gå liiite överstyr! Många måååånga och föööör många julklappar..

Nä ni.. med huvudvärk, halskänning och trötta, trööööötta ögon tänker jag att en mjuk, varm och ombonad säng skulle vara skönt att krypa ner i!

Sov gott!

3 kommentarer:

  1. Hihi, låter ju jättekul... tro om man kan få egna familjen med på sånt... ska nog försöka, det borde ju gå, om den ena sidan Unander kan så...

    Sov sött, nu är måndagseländet över i alla fall

    Kramen till er alla, Ina

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det låter förträfligt med dessa roliga julklappar.... Så det kanske skulle kunna funka på den här sidan också Ina... eller inte vad vet man ;-) Du vet vad jag menar Hahaha
    Kramen
    Cissi

    SvaraRadera
  3. Jag lovar helt klart att fota!

    Men gud vilken rolig idé med julklapparna! Jag kan tänka mig att man får sig ett gott skratt när man får två par omaka strumpor!

    SvaraRadera