torsdag 19 november 2009

vafö då, vafö dä.. när, var och hur och vart..

Tänk så många frågor en lite tjej kan ha lagrade.. i går kväll när jag varit förbi hos min underbara vän "bloominghome" så blev jag stoppad av ett gäng poliser.. en snygg tjhihi..på vägen hem, ty det brann på bilskroten som ligger i närheten av vår bro.. Så det blev till att vända och ta sig till den norra påfarten till bron.. Mannen i huset blev ganska oooorolig.. inte för att det kunde ha hänt mig något när gastuber och dyligt smällde i luften, utan för att han i värsta fall skulle ha missat sin badminton-träning med killarna.. Ja så på vägenhem ringer jag och berättar att jag troligtvis inte kommer att hinna hem i tid.. Varpå min dotter får tag på luren..

Medans vi pratar så surfar L ut och kollar vad det är som står på ..ja mycket riktigt det var en explosionsartad brand och medans han läste på om den så började frågorna ta fart för lilla fröken.. om varför det var polis, om det bran på andra sidan vattnet, var jag var, om hon fick hämta hem mig, varför det brann, ville att jag skulle berätta igen.. och igen .. och igen.. och IGEN.. när jag kom hem fortsatte hon och det pågick säkert i en halvtimme.. mitt tålamod är INTE sååå långt!

NÄr vi sedan tog oss till sängen för nattsagan om A-vagnen så avbröt hon mig stup i kvarten och bad mig citera nyheterna igen.. Det brinner på Filans bilskrot.. blablabla..

HOn slutade förresten med tutten i går.. hon kastade den på golvet och sa - Mamma nu har jag slutat med tutte.. bra för dig att veta.. Jag vill ha en lillebror.. (SUCK!!)

(L anser att liten har rätt.. man kan ju alltid träna ..tsch!)

Jag trodde mest inte på henne.. men efter att hon verkligen somnat utan tutte och utan att ens försöka gnälla till sig en så kände jag mig liiiiite övertygad! Hon vaknade några gånger men grinade mest för att det gjorde ont i munnen men inte en enda gång tiggde hon om att få de älskade tuttarna!! SÅ nu på morgonen så sa hon återigen att hon minsan hade slutat med napparna.. för hon var sååå duktig! Man hör sig själv ett flertal gånger per dag. man bli liksom citerad..LIte intressant då man inser huuuur man låter och att man gärna blir lätt förvånad över sitt ordval.. Men som sagt, man blir kopierad och det är väl de man har som målsättning till vissdel! Man önskar ju att ens barn ska arta sig bra.. slår mig själv på brösten och ja.. ;)


I dag har liten börjat äta lite mer.. hon har ju haft höstblåsor och dom verkar bli bättre och bättre för i dag har hon ätit tre små yoghurtar och en halv kall korv.. Jag själv har ... du har helt rätt Pappa P.. levt mest eller helt på godis.. och JAG undrar varför jag sväller på min mellersta del av kroppen.. Jaja, snart inledes ju Bitch 2010 ssss.. beach kanske det ska vara ;o)


I kväll ska vi sitta och jäsa ut vår ned tryckta pizza och bara hoppas att det fyller ut på de rätta ställena! I morgon ska vi snickar, åka in och kika på ljuskvällen på stan och därefter avnjuta och knapra naglarna till sista Falk filmen.. hm.. undrar vad man kan tänkas hitta på att göra de näst kommande helgerna? Det är så trist när man hittat en serie som man gillar.. Steig Larsson, en av de bästa serier jag läst.. Han fångade verkligen nutiden i böckerna.. han fick mig att se världen från böckernas väggar.. Man blandade ihop verklighet och fantasi.. OCh nu Falk.. Jätte (enligt mig själv) trovärdig och ja .. Hm.. i alla fall mycket bra och spännande kvällsunderhållning!


Jag har sytt en elefant.. min första och ja.. det tog slut på stoppning så han är liiite klen och skvankig.. men jag är rätt nöjd ändå, för att vara första gången alltså.. och för att jag saknade nålar..


Jag har även införskaffat gardiner som passar till dotterns rum, julgardiner som inte är för juliga och ja.. det blev jätte bra!


Sen var vi ut och plockade massor av granris och mossa.. mosshjärtan och grankransar till utomhus smyckning.. Åter står att se hur jag lyckas med dem.. Längtar tills tid finns....Är som i många andras liv en bristvara... stor sådan... JA DÅ.. säger vi väl godnatt och trevlig helg!


KRam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar